مقدمه



این سایت یک سیستم جامع به منظور فروش آنلاین بلیط گردشگری شامل اتوبوس و هواپیما و قطار می باشد. آن‌چه سفر را دل‌نشین‌تر می‌کند، فرآیند آسان خرید اینترنتی بلیط است که همین حالا هم امکان آن تا حد زیادی برای مسافران فراهم شده است. این‌که شما با صرف کم‌ترین هزینه و با دسترسی به اینترنت، می‌توانید بلیط خوش‌قیمت مورد نظرتان را بخرید ، ناظر بر همین مسئله است. به این ترتیب، آن دسته از مسافرانی که به دنبال سرعت، امنیت و قیمت مناسب هستند، با خرید اینترنتی بلیط به همان چیزی که مد نظرشان است خواهند رسید.

شمای کلی صفحه اصلی



همانطور که در تصویر صفحه اصلی نیز مشاهده شد کلیه عملیات از طریق این صفحه در دسترس می باشد، در حالت کلی می توان صفحه اصلی سایت را مطابق شکل زیر به 6 قسمت تقسیم نمود:
  1. شامل جستجوی سرویس اتوبوس (داخلی – خارجی )
  2. شامل جستجوی سرویس قطار
  3. شامل جستجوی سرویس هواپیما
  4. شامل اطلاعات تماس
  5. پشتیبانی
  6. شامل قوانین و مقررات مربوط به خرید و استرداد بلیط ( اتوبوس – قطار –هواپیما )
  7. راهنمای خرید
  8. پیگیری و استرداد

راهنماي استفاده از سيستم خريد و استرداد اينترنتي بليط



برای خرید بلیط اتوبوس ، گزینه‎‌ی « بلیط اتوبوس » را انتخاب کنید.به منظور جستجوی سرویس کافی است، تا شهر مبداء، مقصد و تاریخ حرکت و تعداد مسافران را وارد نموده و بر روی کلید جستجو کلیک نمائید.

سیستم لیست سرویس های درخواستی را پیدا نموده و همانند تصویر ذیل نمایش می دهد.
برای جستجوی دقیق‌تر می‌توانید از فیلترهای سمت راست صفحه استفاده نمایید.
در قسمت سمت راست تصویر ،
شرکت مسافربری: می توانید نتیجه جستجو را به شرکت های مسافربری انتخابی خود محدود نمائید. در حالت پیش فرض سرویس های ارائه شده توسط کلیه شرکت های مسافربری نمایش داده می شوند که گزینه مد نظر به صورت پیش فرض انتخاب شده است.
زمان حرکت: می توانید نمایش را بسته به ساعت حرکت سرویس های انتخابی خود محدود نمائید. در حالت پیش فرض سرویس های ارائه شده در طول یک شبانه روز نمایش داده می شوند که گزینه مد نظر به صورت پیش فرض انتخاب شده است.
در قسمت سمت چپ تصویر ،
لیست سرویس ها: شامل لیستی از سرویس هایی است که با توجه به در خواست کاربر ،جستجو شده اند.
پس از پیدا کردن سرویس مطلوب در لیست سرویس ها کافی است تا بر روی " انتخاب " کلیک نمائید.
در مرحله " انتخاب سفر " بعد از مطالعه و تایید قوانین و مقررات روی گزینه‌ی " تایید بلیط " کلیک نمایید.

در مرحله " اطلاعات مسافران" باید اطلاعات شخصی مسافران (نام و نام خانوادگی ، شماره تلفن همراه ) را وارد کنید.
  1. در صورت ارائه شماره تماس اشتباه کلیه مسئولیتهای بعدی بر عهده شخص مسافر خواهد بود.
  1. صندلی های به رنگ آبی ، صندلی خالی و قابل انتخاب می باشد.
  2. صندلی های به رنگ توسی ، صندلی خریداری می باشد.
  3. صندلی به رنگ سبز ، صندلی انتخاب شده توسط شما می باشد.
  4. در صورت تغییر تعداد مسافران ، اطلاعات وارد شده شما لغو خواهد شد و می بایست دوباره اطلاعات را وارد نمایید
  5. مبلغ قابل پرداخت توسط مشتری در این قسمت نمایش داده می شود.
در صورتی که گزینه" تایید " را انتخاب نمایید، فرم پیش فاکتور خرید مطابق شکل زیر نمایش داده خواهد شد:

در این مرحله بلیط ثبت اولیه می‌شود
  1. ضمن اینکه امکان تغییر آن از طریق گزینه " تغییر جستجو " وجود دارد.
  2. در صورت نیاز، از گزینه " ویرایش اطلاعات " استفاده کنید.
  3. در صورت نیاز با استفاده از گزینه " جستجوی مجدد "می توانید دیگر سرویس های انتخابی را مجددا پیدا نمایید.
  4. با کلیک بر روی گزینه " تایید و پرداخت "به منظور پرداخت به صفحه بانک منتقل خواهید شد.

پس از پرداخت موفقیت آمیز، بلیط شما صادر می شود و مطابق با شکل زیر به صفحه نمایش مشخصات بلیط خریداری شده، منتقل خواهید شد:

همچنین اطلاعات بلیط به آدرس ایمیل و از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود.
در صورتی که به هر دلیلی پس ازخرید بلیط جزئیات یا شماره بلیط آن قابل مشاهده و چاپ نبود، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

استرداد بلیط اتوبوس



جهت استرداد بلیط ابتدا باید وارد صفحه پیگیری شوید. در صورتی که در صفحه دیگری باشید برای دسترسی به صفحه پیگیری کافی است ، سمت راست در بالای صفحه بر روی گزینه " پیگیری " کلیک کنید.
در این حالت صفحه پیگیری مطابق زیر نمایش داده خواهد شد .
همانطوری که مشخص است شماره پیگیری بلیطی که قرار است استرداد شود در قسمت مربوطه وارد نموده و بر روی کلید " تایید" کلیک نمائید.
از صحت اطلاعات بلیط ، اطمینان حاصل فرمایید.
  1. برای کنسل نمودن بلیط خود ، کافیست بر روی گزینه" کنسل بلیط " کلیک نمایید.
    امکان استرداد تنها يک بلیط از میان خرید های بیش از یک بلیط امکان پذیر نمی باشد.
کد هویت به شماره تلفن همراه وارد شده هنگام خرید ارسال می شود.
سپس بر روی گزینه " تایید " کلیک نمایید.
  1. شماره کارت خرید را وارد نمایید .
  2. نوع کنسلی را مشخص نمایید . ( اگر به دلخواه خود قصد دارید بلیط اتوبوس را کنسل نمایید گزینه " تا 6 ساعت قبل از حرکت " انتخاب نمایید.
  3. سپس بر روی گزینه " تایید " کلیک نمایید.
سپس بر روی گزینه " لغو کردن بلیط " کلیک نمایید
بلافاصله ، بر روی بلیط واتر مارک کنسلی درج و تاریخ کنسلی بلیط ذکر می شود.
مجددا با کد پیگیری وارد شوید واطمینان حاصل فرماییدکه واتر مارک کنسلی بر روی بلیط درج شده باشد.
در صورت کنسلی موفق ، پیامک کنسلی بلیط به شماره ثبت شده در هنگام خرید ارسال می گردد و در غیر این صورت با پشتیبانی تماس حاصل نمایید.

خرید بلیط قطار



برای خرید بلیط قطار ، گزینه‎‌ی « بلیط قطار » را انتخاب کنید. همچنین باید نوع درخواست خود را مشخص کنید( بلیط یک طرفه یا دوطرفه) . برای کامل بودن توضیحات، در این راهنما مراحل خرید بلیط دوطرفه ، بررسی می‌شود. به منظور جستجوی سرویس کافی است ، شهر مبدا و مقصد، تاریخ رفت و برگشت و تعداد مسافران و نوع سهمیه مسافران (مسافرین عادی – ویژه خواهران – ویژه برادران ) را وارد نموده و بر روی کلید جستجو کلیک نمائید.
  1. در صورت انتخاب گزینه " یک طرفه " کافی است ، تاریخ رفت را وارد کنید.
  2. در صورت انتخاب گزینه " دو طرفه " می بایست ، تاریخ رفت و برگشت را وارد کنید.
  3. در صورت در خواست کوپه دربست ، گزینه " کوپه دربست " انتخاب نمایید.
تعداد واقعي مسافرين را در قسمت مربوطه وارد نموده و مابقي را خالي گذاشته تا مازاد مسافران از تعرفه کسر کوپه که از نرخ بليت مسافر کمتر است محاسبه شود.

سیستم لیست سرویس های در خواستی شما را پیدا نموده و همانند تصویر ذیل نمایش می دهد.
برای جستجوی دقیق‌تر می‌توانید از فیلترهای سمت راست صفحه استفاده نمایید.
در قسمت سمت راست تصویر ،
نوع واگن : می توانید نتیجه جستجو را به نوع واگن انتخابی( اتوبوس – 4نفره - 6نفره- 6 نفره معمولی صندلی) خود محدود نمائید. در حالت پیش فرض سرویس های ارائه شده توسط انواع واگن ها نمایش داده می شوند که گزینه مد نظر به صورت پیش فرض انتخاب شده است.
زمان حرکت : می توانید نمایش را بسته به ساعت حرکت سرویس ها محدود نمائید. در حالت پیش فرض سرویس های ارائه شده در طول یک شبانه روز نمایش داده می شوند که گزینه مد نظر به صورت پیش فرض انتخاب شده است.
در قسمت سمت چپ تصویر،
لیست سرویس ها : لیستی از سرویس هایی است که بسته به درخواست کاربر ،جستجو شده اند. همان طوری که مشاهده می کنید کلیه مشخصات سرویس ها در این قسمت قابل ملاحظه است.
پس از پیدا کردن سرویس مطلوب در لیست سرویس ها کافی است تا بر روی " انتخاب " کلیک نمائید.( اگر گزینه "دو طرفه" را انتخاب نموده باشید باید قطار رفت و قطار برگشت را بطور همزمان انتخاب نمایید.)
در مرحله " انتخاب سفر " بعد از مطالعه و تایید قوانین و مقررات روی گزینه‌ی " تایید بلیط " کلیک نمایید.
در مرحله " اطلاعات مسافران" باید اطلاعات شخصی مسافران (نام و نام خانوادگی به زبان فارسی و انگلیسی، جنسیت، کد ملی ، تاریخ تولد ، شماره تلفن همراه ، شماره ثابت ، آدرس ایمیل) را وارد کنید.
از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان حاصل فرمایید.

  1. اضافه نمودن مسافر کودک امکان پذیر می باشد.
  2. در صورت تغییر تعداد مسافران ، اطلاعات وارد شده شما لغو خواهد شد و می بایست دوباره اطلاعات را وارد نمایید.
در صورتی که گزینه "ادامه فرآیند خرید" را انتخاب نمایید، فرم پیش فاکتور خرید مطابق شکل زیر نمایش داده خواهد شد:
در این مرحله بلیط ثبت اولیه می‌شود
  1. ضمن اینکه امکان تغییر آن از طریق گزینه " تغییر جستجو " وجود دارد.
  2. در صورت نیاز، از گزینه " ویرایش اطلاعات " استفاده نمایید.
  3. در صورت نیاز با استفاده از گزینه " جستجوی مجدد "می توانید دیگر سرویس های انتخابی را مجددا پیدا نمایید.
  4. با کلیک بر روی گزینه " تایید و پرداخت "به منظور پرداخت به صفحه بانک منتقل خواهید شد
پس از پرداخت موفقیت آمیز، بلیط شما صادر می شود و مطابق با شکل رو به رو به صفحه نمایش مشخصات بلیط خریداری شده، منتقل خواهید شد.
همچنین اطلاعات بلیط به آدرس ایمیل و از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود.
در صورتی که به هر دلیلی پس ازخرید بلیط جزئیات یا شماره بلیط آن قابل مشاهده و چاپ نبود، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

استرداد بلیط قطار



جهت استرداد بلیط ابتدا باید وارد صفحه پیگیری شوید. در صورتی که در صفحه دیگری باشید برای دسترسی به صفحه پیگیری کافی است ، سمت راست در بالای صفحه بر روی گزینه « پیگیری » کلیک کنید.
در این حالت صفحه پیگیری مطابق زیر نمایش داده خواهد شد . همانطوری که مشخص است شماره پیگیری بلیطی که قرار است استرداد شود در قسمت مربوطه وارد نموده و بر روی کلید " تایید" کلیک نمائید
از صحت اطلاعات بلیط ، اطمینان حاصل فرمایید.
  1. برای کنسل نمودن بلیط خود ، کافیست بر روی دکمه " کنسل بلیط " کلیک نمایید.
کد هویت به شماره تلفن همراه وارد شده هنگام خرید ارسال می شود.
سپس بر روی گزینه " لغو کردن بلیط " کلیک نمایید. بلیط ها را بصورت تک تک استرداد نمایید.
  1. شماره کارت خرید را وارد نمایید .
  2. نوع کنسلی را مشخص نمایید . ( اگر به دلخواه خود قصد دارید بلیط قطار را کنسل نمایید گزینه " کنسلی قبل از حرکت " انتخاب نمایید.
سپس بر روی گزینه " تایید " کلیک نمایید.
بلافاصله ، بر روی بلیط واتر مارک کنسلی درج و تاریخ کنسلی بلیط ذکر می شود.
مجددا با کد پیگیری وارد شوید و بلیط های دیگر را طبق فرایند توضیح داده شده کنسل نمایید.
مجددا با کد پیگیری وارد شوید واطمینان حاصل فرماییدکه واتر مارک کنسلی بر روی بلیط درج شده باشد.
در صورت کنسلی موفق ، پیامک کنسلی بلیط به شماره ثبت شده در هنگام خرید ارسال می گردد و در غیر این صورت با پشتیبانی تماس حاصل نمایید.

خرید بلیط هواپیما



برای خرید بلیط هواپیما ، گزینه‎‌ی « بلیط هواپیما » را انتخاب کنید. همچنین باید نوع درخواست خود را مشخص کنید (بلیط یک طرفه یا دوطرفه) . برای کامل بودن توضیحات، در این راهنما مراحل خرید بلیط دوطرفه ، بررسی می‌شود. به منظور جستجوی سرویس کافی است ، شهر مبدا و مقصد، تاریخ رفت و برگشت و تعداد مسافران( بزرگسال-کودک-نوزاد)را وارد نموده و بر روی کلید جستجو کلیک نمائید.
  1. در صورت انتخاب گزینه " یک طرفه " کافی است ، تاریخ رفت را وارد کنید.
  2. در صورت انتخاب گزینه " دو طرفه " می بایست ، تاریخ رفت و برگشت را وارد کنید.
سیستم لیست سرویس های در خواستی شما را پیدا نموده و همانند تصویر ذیل نمایش می دهد.
برای جستجوی دقیق‌تر می‌توانید از فیلترهای سمت راست صفحه استفاده نمایید.
در قسمت سمت راست تصویر ،
نوع فروش : می توانید نتیجه جستجو را به نوع فروش انتخابی( سیستمی – چارتری ) خود محدود نمائید. در حالت پیش فرض سرویس های ارائه شده توسط انواع فروش ها نمایش داده می شوند که گزینه مد نظر به صورت پیش فرض انتخاب شده است
کلاس پرواز : می توانید نتیجه جستجو را به نوع کلاس پرواز انتخابی ( اکونومی – بیزینس – فرست ) خود محدود نمایید. در حالت پیش فرض سرویس های ارائه شده توسط انواع کلاس پرواز ها نمایش داده می شوند که گزینه مد نظر به صورت پیش فرض انتخاب شده است.
ایرلاین : می توانید نتیجه جستجو را به نوع ایرلاین انتخابی خود محدود نمایید. در حالت پیش فرض سرویس های ارائه شده توسط انواع ایرلاین ها نمایش داده می شوند که گزینه مد نظر به صورت پیش فرض انتخاب شده است.
زمان حرکت : می توانید نمایش را بسته به ساعت حرکت سرویس ها محدود نمائید. در حالت پیش فرض سرویس های ارائه شده در طول یک شبانه روز نمایش داده می شوند که گزینه مد نظر به صورت پیش فرض انتخاب شده است. و همچنین تعداد مسافران را کاهش یا افزایش دهید.
در قسمت سمت چپ تصویر ،
لیست سرویس ها : لیستی از سرویس هایی است که بسته به پارامترهای انتخابی کاربر ،جستجو شده اند. همان طوری که مشاهده می کنید کلیه مشخصات سرویس ها در این قسمت قابل ملاحظه است.
پس از پیدا کردن سرویس مطلوب در لیست سرویس ها کافی است تا بر روی " انتخاب " کلیک نمائید.( اگر گزینه "دو طرفه" را انتخاب نموده باشید باید پرواز رفت و پرواز برگشت را بطور همزمان انتخاب نمایید.)
در مرحله " انتخاب سفر " بعد از مطالعه و تایید قوانین و مقررات روی گزینه‌ی " تایید بلیط " کلیک کنید.
در مرحله " اطلاعات مسافران" باید اطلاعات شخصی مسافران (نام و نام خانوادگی ، کد ملی ، تاریخ تولد ، شماره تلفن همراه ، شماره ثابت) را وارد کنید.
از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان حاصل فرمایید.
در صورت نیاز به تصحیح مشخصات مسافر ، طبق مبلغ بلیط جریمه تعلق می گیرد.

  1. اضافه نمودن مسافر کودک یا نوزاد ، امکان پذیر می باشد.
  2. در صورت تغییر تعداد مسافران ، اطلاعات وارد شده شما لغو خواهد شد و می بایست دوباره اطلاعات را وارد نمایید.
  3. مبلغ قابل پرداخت توسط مشتری در این قسمت نمایش داده می شود.
در صورتی که گزینه"ادامه فرآیند خرید" را انتخاب نمایید، فرم پیش فاکتور خرید مطابق شکل زیر نمایش داده خواهد شد:
در این مرحله بلیط ثبت اولیه می‌شود.
  1. ضمن اینکه امکان تغییر آن از طریق گزینه " تغییر جستجو " وجود دارد.
  2. در صورت نیاز، از گزینه " ویرایش اطلاعات " استفاده کنید.
  3. در صورت نیاز با استفاده از گزینه " جستجوی مجدد "می توانید دیگر سرویس های انتخابی را مجددا پیدا کنید.
  4. با کلیک بر روی گزینه " تایید و پرداخت "به منظور پرداخت به صفحه بانک منتقل خواهید شد.
پس از پرداخت موفقیت آمیز، بلیط شما صادر می شود و مطابق با شکل زیر به صفحه نمایش مشخصات بلیط خریداری شده، منتقل خواهید شد.
همچنین اطلاعات بلیط به آدرس ایمیل و از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود.
در صورتی که به هر دلیلی پس ازخرید بلیط جزئیات یا شماره بلیط آن قابل مشاهده و چاپ نبود، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

استرداد بلیط هواپیما



جهت استرداد بلیط ابتدا باید وارد صفحه پیگیری شوید. در صورتی که در صفحه دیگری باشید برای دسترسی به صفحه پیگیری کافی است ، سمت راست در بالای صفحه بر روی گزینه « پیگیری » کلیک کنید.
در این حالت صفحه پیگیری مطابق زیر نمایش داده خواهد شد .
همانطوری که مشخص است شماره پیگیری بلیطی که قرار است استرداد شود در قسمت مربوطه وارد نموده و بر روی کلید " تایید" کلیک نمائید.
از صحت اطلاعات بلیط ، اطمینان حاصل فرمایید.
  1. برای کنسل نمودن بلیط خود ، کافیست بر روی دکمه " کنسل بلیط " کلیک نمایید. کد هویت به شماره تلفن همراه وارد شده هنگام خرید ارسال می شود.
سپس بر روی گزینه " تایید " کلیک نمایید.
سپس بر روی گزینه " لغو کردن بلیط " کلیک نمایید.
بلیط ها را بصورت تک تک استرداد نمایید.
  1. شماره کارت خرید را وارد نمایید .
  2. نوع کنسلی را مشخص نمایید . ( اگر به دلخواه خود قصد دارید بلیط هواپیما را کنسل نمایید گزینه " کنسلی قبل از پرواز " انتخاب نمایید.
سپس بر روی گزینه " تایید " کلیک نمایید.
بلافاصله ، بر روی بلیط واتر مارک کنسلی درج و تاریخ کنسلی بلیط ذکر می شود.
مجددا با کد پیگیری وارد شوید و بلیط دیگر را طبق فرایند توضیح داده شده کنسل نمایید.
مجددا با کد پیگیری وارد شوید واطمینان حاصل فرماییدکه واتر مارک کنسلی بر روی بلیط درج شده باشد.
در صورت کنسلی موفق ، پیامک کنسلی بلیط به شماره ثبت شده در هنگام خرید ارسال می گردد و در غیر این صورت با پشتیبانی تماس حاصل نمایید.

پشتیبانی



مرکز تماس اختصاصی ، ۲۴ ساعته آماده پاسخ‌گویی به پرسش‌های شما در زمینه‌ ثبت و پیگیری درخواست‌ها و رفع مشکلات مسافران و نیز دریافت نظرها، پیشنهادها و انتقادها و شکایت‌های شماست.
برای دسترسی به صفحه پشتیبانی کافی است ، سمت چپ در بالای صفحه بر روی گزینه " پشتیبانی " کلیک کنید.
برای ارتباط با مرکز تماس در هر ساعت از شبانه‌روز و از هر شهر ، با این شماره‌ تماس بگیرید:
021-66571111
و همچنین می توانید از سیستم پشتیبانی آنلاین استفاده نمایید و کارشناسان معمولا کمتر از 57 دقیقه پاسخگو می باشند.
برای دسترسی به چت آنلاین کافی است ، سمت راست در پایین صفحه ،کلیک کنید.

پیگیری و استرداد



به جهت مشاهده مشخصات بلیط و چاپ مجدد بلیط می توانید از این بخش استفاده نمائید.
برای دسترسی به صفحه پیگیری کافی است ، سمت چپ در بالای صفحه بر روی گزینه " پیگیری" کلیک کنید.
جهت ورود به صفحه کافی است ،کد پیگیری نوشته شده در بلیط یا در پیامک ارسال شده را وارد نمایید.





در این صورت صفحه مشخصات بلیط به صورت زیر نمایش داده خواهند شد .